miercuri, 4 ianuarie 2012

Campion de poveste

Multi, foarte multi, ar spune ca la ora actuala Rosia Montana inseamna doar polemici legate de mult mediatizatul proiect minier ce de ani buni de zile vrea sa ia fiinta acolo. Dincolo de asta exista performanta si asta ar trebui sa ne faca sa fim mindri ca sintem romani, ca sintem ardeleni.
Andrei Tantos are 17 ani si practica schiul înca de mic copil. Tinarul este multiplu medaliat la campionatele nationale de juniori. Andrei Tantos este schior legitimat la Clubul Sportiv Scolar Cimpeni si a progresat foarte mult în ultimii ani. Sportivul face parte din lotul national de ski al României. Campionul national spune ca nu ar fi reusit sa faca performanta fara sprijinul companiei Rosia Montana Gold Corporation.
“Marturisire”
„Am început sa practic schiul de la trei ani în timp ce îl însoteam pe tatal meu la concursuri. Apoi, de la virsta de opt ani am participat la concursuri oficiale, iar la noua ani am luat prima medalie la Campionatul National de Schi. Dupa aceea, medaliile au venit an de an. N-a fost nici un campionat national de la care sa nu ma întorc cu o medalie“, ne-a spus schiorul Andrei Tantos.
Tata ...antrenor
Antrenorul schiorului este chiar tatal sau de la care are în singe acest “microb” si care este profesor de sport si fost schior. Andrei a deprins repede arta schiului, antrenindu-se la început alaturi de tatal sau pe pirtia de pe Dealul Stiurt din Abrud.
“Îmi amintesc cum de multe ori îl duceam în spate pe fiul meu, care obosit, adormea pina la hotel sau pina acasa. Dar eforturile mele nu au fost în zadar. Andrei a reusit sa faca performanta si sint mindru de el”, spune tatal si totodata antrenorul Tiberiu Tantos.
Veste de ...poveste
Visul lui Andrei este sa ajunga campion mondial. El va participa la probele de viteza pentru a realiza punctajul necesar participarii la Campionatul Mondial de Juniori ce se va desfasura anul viitor în localitatea Roccaso din Italia. Are însa nevoie de Rosia Montana, asa cum s-a exprimat chiar el. “În ultimii ani am primit un sprijin important de la compania Rosia Montana Gold Corporation. Fara ei nu as fi reusit sa fac sport. Sint convins ca redeschiderea exploatarii miniere de la Rosia Montana ar însemna îmbunatatirea vietii pentru toti locuitorii din Muntii Apuseni si o dezvoltare a sporturilor de iarna în judetul Alba. Mi-ar face mare placere sa am alaturi de mine si alti tineri cu care sa schiez. Sint multi copii la Rosia Montana care iubesc acest sport”, ne povesteste Andrei Tantos. Astazi, schiorul abrudean se antreneaza doar în Austria, aici în Apuseni neexistind înca o pirtie de calitate unde sa se poata pregati.
Antrenamente in Austria
Clubul de la Cimpeni are legitimati un numar de 25 de schiori si este sprijinit financiar doar de catre compania Rosia Montana Gold Corporation si de catre parintii care fac tot posibilul pentru ca acesti copii sa ajunga pe podium.
“Toti cei 25 de schiori din club sint foarte talentati, însa din lipsa de fonduri acestia nu se pot antrena si în extrasezon, iar echipamentele sint foarte scumpe. O parte dintre schiori au fost pierduti din aceasta cauza, anul viitor fiind nevoiti sa facem o noua selectie”, ne mai spune antrenorul Tiberiu Tantos. Andrei Tantos a fost premiat la Gala Sportului Judetean Alba 2010. El ne-a mai povestit ca pe linga schi îi place foarte mult informatica, înotul si muzica. Însa este preocupat si sa descifreze tainele limbii germane pe care o considera o limba utila pentru un schior.
Pregatire pe un ghetar din Austria
Lotul de schiori apartinind Clubului Scolar Sportiv Cimpeni s-a întors dintr-un stagiu de pregatire efectuat pe ghetarul din Alpii Austrieci. Din lot a facut parte si campionul national, abrudeanul Andrei Tantos. „Dupa toate concursurile de pregatire pentru campionatul mondial am fost selectati trei sportivi din tara noastra, printre care am fost si eu. Pregatirea pentru campionatul mondial a început înca din vara anului 2010, cu trei antrenamente pe zi timp de doua saptamini la Centrul Olimpic din Poiana Brasov, cu antrenorul federal Florin Cristea. Apoi am mai participat la stadii de pregatire în Austria si la concursuri internationale în Italia“, a declarat Andrei Tantos.
“Eu plec în Austria sa ma antrenez, altii merg în strainatate ca sa munceasca. Pina sa primesc sprijin din partea RMGC am fost nevoit sa schiez pe dealurile din apropierea casei, pe pirtii neamenajate, fara transport pe cablu si fara un loc unde sa ma pot echipa. Dupa deschiderea exploatarii miniere sint sigur ca zona va arata altfel si cineva va face ceva si pentru tinerii care iubesc schiul. Mi-as dori sa ma pot antrena acasa, iar Rosia Montana Gold Corporation ma poate ajuta pe mine si pe ceilati schiori, colegi ai mei. Trebuie sa întelegem cu totii ca mineritul acum s-a modernizat si poate fi facut în conditii sigure” este mesajul tinarului schior din Abrud.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu